Skróty klawiszowe:

Aktualnie na tablicy

Szlakiem Orlich Gniazd

Strona główna » Aktualności » Szlakiem Orlich Gniazd

Korzystając z pięknej jesiennej pogody wybraliśmy  się na wycieczkę do Olsztyna.

Trasa naszego rajdu w była niezwykle przyjemna. Wyruszyliśmy pieszo z Olszytna w kierunku kamieniołomu znajdującego się w Kielnikach. Sympatyczna pani  przewodnik opowiedziała nam o ukształtowaniu  tego terenu i przedstawiła jego historię. To miejsce jest niezwykle ciekawe dla turystów  ze względu na nagromadzone tu różnorodne atrakcje. Ruiny zamku górujące ponad miejscowością, jaskinie, skałki umożliwiające wspinaczkę,  leśne ścieżki zachęcające do przechadzek. Po drodze zatrzymywaliśmy się, aby nacieszyć oczy cudownymi widokami ze  wzgórz i przy okazji zrobić pamiątkowe zdjęcia.
 Największą atrakcją był dla nas  „spacer po dnie morza jurajskiego”, czyli pobyt w kamieniołomie. Każdy wyposażony w odpowiednie narzędzia wyruszył na poszukiwanie ciekawych skamielin i minerałów.  A takich w tym miejscu nie brakowało. Były wśród nich galeny, krzemienie, kalcyt,  amonity i gąbki. Wszystkie zebrane minerały mogliśmy zabrać do domu.

W drodze na warsztaty tkackie zatrzymaliśmy się w rynku, by odpocząć i zjeść lody.

Po południu odbyły się zajęcia warsztatowe z tkactwa. Mieliśmy możliwość, pod okiem pani przewodnik, samodzielnie wykonać bransoletki z włóczki.

To była bardzo ciekawa wycieczka, zdobyliśmy wiele nowych wiadomości i umiejętności, świetnie się bawiliśmy, a kropkę nad i postawiła pogoda, która przez cały dzień  nas wyjątkowo rozpieszczała.