Skróty klawiszowe:

Kalendarz

Aktualnie na tablicy

WYCIECZKA DO KIELC, KAZIMIERZA DOLNEGO I SANDOMIERZA

Strona główna » Aktualności » WYCIECZKA DO KIELC, KAZIMIERZA DOLNEGO I SANDOMIERZA

W dniach 17-19 maja uczniowie kl. IV – VI uczestniczyli w szkolnej wycieczce do Kielc, Kazimierza Dolnego oraz Sandomierza. Już po drodze podziwialiśmy piękne krajobrazy bogate w sady i charakterystyczną zabudowę.

Naszą przygodę rozpoczęliśmy od spaceru przez Skwer Szarych Szeregów oraz Park Miejski im. S. Staszica w Kielcach. Pierwszym przystankiem było Muzeum Lat Szkolnych Stefana Żeromskiego. W jego budynku mieściło się kiedyś gimnazjum, do którego uczęszczał sam Żeromski. Uczniowie mieli okazję dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy o życiu i twórczości tego pisarza. Ogromne zaciekawienie uczniów wzbudziła inscenizacja sali lekcyjnej, a zwłaszcza znajdujące się w niej rekwizyty: drewniany tornister i piórnik oraz „dyscyplina”.

Gościliśmy również w Pałacu Biskupów Krakowskich. Po pałacu oprowadzała nas pani przewodnik, która w bardzo ciekawy sposób opowiadała o historii tego miejsca. Urzekły nas piękne wnętrza, jak również ogród przed pałacem.

Po wizycie w pałacu udaliśmy się do Katedry NMP, a stamtąd do Muzeum Zabaw i Zabawek. Zobaczyliśmy wiele lalek, modeli samochodów, samolotów, statków oraz kolejkę elektryczną. Zafascynowani słuchaliśmy historii o zabawkach, którymi bawiły się dawniej dzieci. Przez cały czas towarzyszyła nam piękna pogoda, dlatego trochę zmęczeni upałem udaliśmy się na lody, a następnie wyruszyliśmy do Kazimierza Dolnego.

Kazimierz Dolny również przywitał nas przepiękną pogodą. Naszą wyprawę rozpoczęliśmy od fascynującego rejsu statkiem po Wiśle do Janowca, następnie przejechaliśmy ciuchcią do ruin zamku Firlejów oraz dworku szlacheckiego. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się, aby zobaczyć Wąwóz Korzeniowy Dół, który uważany jest za najpiękniejszy z kazimierskich wąwozów. Jego niezwykłe ściany, wysokie na kilka metrów udekorowane są korzeniami i pniami, których widok zapiera dech w piersiach.

Po obiedzie weszliśmy na Górę Trzech Krzyży, skąd podziwialiśmy panoramę miasta. Kolejna atrakcja to główny Rynek – serce Kazimierza Dolnego. Tutaj także mieliśmy czas na pyszne, zimne lody oraz kupowanie pamiątek, które sprawiło dzieciom ogromną radość.

Trzeci, ostatni dzień naszej wycieczki rozpoczęliśmy mszą świętą w Klasztorze Ojców Franciszkanów. Następnie wyruszyliśmy do Sandomierza. Nasze zwiedzanie tego miasta rozpoczęliśmy od pokonania podziemnej trasy turystycznej, słuchając przy tym legend i opowieści z historii miasta. Następnie przeszliśmy przez Rynek do Katedry Narodzenia Najświętszej Maryi Panny.

Wyprawę zakończyliśmy  przy Bramie Opatowskiej, na szczycie której znajduje się taras widokowy, gdzie weszliśmy, aby podziwiać piękne widoki.

Zmęczeni upałem wróciliśmy do autokaru i wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu, zabierając ze sobą moc wrażeń, setki zdjęć, wspomnień i pamiątek.