Skróty klawiszowe:

Aktualnie na tablicy

ZABAWA I NAUKA W KOPALNI SOLI W BOCHNI

Strona główna » Aktualności » ZABAWA I NAUKA W KOPALNI SOLI W BOCHNI

Kopalnia Soli w Bochni to jedno z najpiękniejszych i najciekawszych miejsc turystycznych w Polsce. Właśnie tam w ramach programu MEiN pn ,,Poznaj Polskę” wybraliśmy się na wycieczkę 20 października 2021r. Udział w niej wzięli uczniowie klasy I,II i III wraz ze swoimi opiekunami. Wyjechaliśmy wcześnie rano, aby po ok. 2 godzinach jazdy dotrzeć na miejsce. Po spotkaniu z przewodnikami zjechaliśmy windą do kopalni. Podziemna kolejka zabrała nas w piękną podróż. Zwiedziliśmy multimedialną trasę, w czasie której poznaliśmy ciężką pracę górników przy wydobywaniu soli. Spotkaliśmy się ze Skarbnikiem, który strzeże podziemnych skarbów, otrzymaliśmy od niego w prezencie małe woreczki soli. W czasie dalszej wędrówki po podziemnych korytarzach zobaczyliśmy piękną kaplicę świętej Kingi oraz całoroczną szopkę z figurkami solnymi. Po smacznym obiadku w podziemiach ruszyliśmy w dalszą podróż. Czekała nas niezwykła przeprawa łodzią przez zalaną solanką komorę. W towarzystwie dwóch flisaków, pokonując odległość 120 m podziwialiśmy piękno i surowość solnej komory. Po około 5 godzinach spędzonych w kopalni wyjechaliśmy na powierzchnię. Nie zabrakło również czasu na zakup pamiątek. W dalszą drogę udaliśmy się do Krakowa – Łagiewnik, gdzie byliśmy w Sanktuarium Bożego Miłosierdzia. Z wieży widokowej zobaczyliśmy piękny zachód słońca i panoramę Krakowa. Z okna autokaru w blasku wielkiego księżyca mogliśmy zobaczyć Wawel i pięknie mieniącą się Wisłę. Pobyt na wycieczce okazał się niezwykłą przygodą, interesującą lekcją i świetną zabawą.